Tuesday, November 17, 2009

Kenapa taknak percaya?

Why are we so reluctant to accept these Conspiracy Theories, Islamic Law, Theories on Dajjal? Why won't you people listen?

Now I know why...

My translation, from the arrivals:

1) Dari pandangan psikologi, informasi susah untuk diterima lantas menolak info itu dan mereka meneruskan cara hidup seperti biasa.
Otak kita mengenal info itu dan cuba untuk mengubah dan memprogram semula beberapa info yang telah terpahat untuk beberapa tahun dan otak akan cuba melawan, kerana ini memerlukan usaha mental yang tinggi, dan cara terbaik untuk mengelak usaha ini adalah: Membantah!

2) Masalah ego. Oleh kerana ego seseorang, dia akan membangkang anda dan info anda kerana dia lebih menghargai kata-kata mereka sendiri berbanding kata-kata anda.
Mereka tidak dapat menerima kenyataan bahawa anda telah menemui informasi dan kebenaran yang sangat berharga, di mana mereka tidak menyedarinya terlebih dahulu, dan untuk mempertahankan ego mereka, mereka tidak menerima kebenaran yang anda sampaikan.

3) Kebanyakannya, seseorang itu akan merasa terlalu selesa hidup di dunia yang sentiasa mengejar masa, mereka sendiri tidak mahu mengubah cara hidup mereka dan tidak mempedulikan tentang apa yang sebenarnya sedang berlaku di dunia ini. Terlalu mementingkan diri sendiri. Fokus pada diri sendiri.

4) Mereka percaya dan menghargai suara-suara “Sistem” (media), ia telah menjadi PENENTU UTAMA realiti mereka…


Go do your research. Free yourselves. Wake up!

"Nothing is a coincidence...Everything happens for a reason."





1 comment:

Ghost said...

perrhhh.
translation yang tepat padat sendat!